Ensam Ifred Själv

En fredagkväll. Klart vi ska ut på krogen. Det är fest hos kompisens kompis.

Det är fredag och här sitter jag, ensam och har inget att göra. Tråktråktråk.

Facebook fylls med statusuppdateringar likt dessa. Antingen är det fetfest eller världens-mest-händelselösa-kväll. Jag ingår i bägge, på mitt egna vis, är megataggad på helg(fast utan att dricka) och gör sådana där tråkigheter (utan att ha tråkigt).

Det bästa jag kan göra en fredagkväll är att sitta nere i vardagsrummet med familjen och titta på Idol för att sedan, alldeles för tidigt för att sova, gå upp på mitt rum och stänga om mig.

Där sätter jag på musik och bara är med mig själv. Gör allt som faller mig in som att pyssla, fotografera, sjunga, skriva. Riva ut hela min garderob, testa kläder och dansa. Tända ljus, hänga upp tavlor och ge mina växter lite extra omsorg. Eller varför inte måla naglarna, testa olika håruppsättningar och sminkningar.

Det bästa jag kan göra en fredagkväll är att vara ensam, ifred, själv.


Jag är himla rolig att vara med ändå.
Jag älskar att vara med mig själv!
Vi borde hänga oftare, me, myself and I.

Kommentarer
Postat av: Gila

Huvudsaken du gör det du själv vill. Inte det andra vill, eller förväntar sig. Trevlig helg!

2011-09-23 @ 23:18:02
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Jag skulle också vilja umgås med Miriam!!!!!!! <3 världens bästa tjej ju.. Lite avis på dig som får umgås med henne.

2011-09-23 @ 23:52:29
URL: http://fuckingfanny.devote.se/
Postat av: Lisa

jag älskar också att vara med mig själv. puss!

2011-09-24 @ 00:44:49
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejahejaheja! Vet du, det där är en egenskap få förunnad. Jag försöker fortfarande lära mig. Finns en viss stress i att vara allena. Men gör man massa mys, som du, blir det ju så himla göttigt!

Du är för fin fröken. Och största tack för dina fina kommentarer! ♥

2011-09-25 @ 19:11:39
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0