Tre fina händelser

Idag är en himla bra dag, jag är så glad rakt igenom! Förutom att det är fredag, att jag slutade klockan halv tolv och hann fynda det finaste fyndet så har små små händelser stärkt mitt leende till 100.

Dagens fina händelser:

Jag älskar länstrafiken i Norrbotten -
1. Jag sitter på bussen på väg hem från skolan, bussen stannar för att släppa av en tjej och fortsätter sedan att köra. Men plötsligt bromsar han in och stannar, börjar rulla bakåt och jag tittar ut genom fönstret för att se vad som händer.
Då ser jag på vänster sida av bussen hur en kvinna springer, säkert 50 meter bort. Där står vi och väntar tills hon hinner fram. Alldeles andfådd tackar hon så hjärtligt och välsignar busschauffören och undrar om han vill ha en klubba som tack.
Detta är något lokaltrafiken aldrig skulle göra.

2. När vi åkt i 15 minuter kommer en tjej fram till busschauffören och frågar ifall hon kommer att hinna fram för att byta buss till Arvidsjaur. Busschauffören lovar att ordna det och hon tackar och går och sätter sig igen.
Han plockar upp mobiltelefonen och ringer ett samtal. Det var Arvidsjaur-bussens chaufför han pratade med, han bad denne att vänta in honom eftersom att en tjej behöver hinna med bussen hem.
Det var fint gjort, något som en chaufför för lokaltrafiken aldrig skulle göra.

Jag älskar personalen på Röda korset - Jag kommer till kassan med mina två tröjor och kassörskan Åh:ar (som alltid) över mina fynd. Först viker hon den rutiga skjortan/blusen: Men åh, så söt! Jag ler och håller med henne. När hon lyfter upp den andra tröjan(som jag kommer att visa er snart) tittar hon stor på mig, på tröjan, på mig igen och ett stort: ÅÅÅhh, den här är ju så DU!
Det var den finaste komplimangen jag fått och jag kommer att leva på den i flera veckor.

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha det där med busschauffören har hänt mig med, bara det att det var mig han stannade för och mig han ringde till den andra bussen för :) Skånetrafiken kan de med... när de vill ;)



Märks att du brukar besöka den secondhandbutiken. Men visst kan man inte annat är bli galet glad och det bästa av allt... man blir glad resten av dagen

2011-05-07 @ 09:04:10
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0