Om jag får drömma...

För fem år sedan.. var jag tretton år och kär i en av de stora coola killarna i skolan. Han visade sig vara en skitstövel.
För två år sedan.. flyttade jag med familj från stan till den lilla byn.
För ett år sedan.. var jag som lyckligast.
Igår.. var jag Pippi Långstrump och kände mig himla bekväm i rollen.
Imorgon.. ska jag på klassfest och glädjas över att det är fredag.
Om ett år.. slutar jag gymnasiet och jag känner redan ångest över vad som ska hända därefter och att behöva skiljas från min underbara klass.
Om tre år.. är jag 21 år och jobbar med det jag alltid har velat jobba med. Jag sitter i min lägenhet och drömmer om mitt hus på landet. Huset rikt med snickarglädje på balkongen, många små rum med snirkliga tapeter, egen jordkällare och vedspis i köket. I den stora trädgården springer mina hundar runt och hönorna pickar fritt på marken.






Kommentarer
Postat av: Frida

Det är verkligen läskigt... det hade kunnat vara jag som skrev det där :)

2011-05-06 @ 06:55:07
URL: http://www.septemberbacken.se/
Postat av: Emreanja

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2011-12-07 @ 12:23:16
URL: http://emreanja.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0