En ny upptäckt!

En ny upptäckt! Jag älskar Nalle Puh! Hans oskyldiga dumhet och underbara citat.
Som liten tittade jag alltid på Disneydags på SVT och Nalle Puh var en av favoriterna. Men det är inte fören nu jag har lagt märke till hans ordspråksrika talande:

"Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

"Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."

"Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning."

"Du kan inte alltid stanna i din egna hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland också."

"Om du försöker hitta hem men istället hittar en grop, kan du försöka att leta efter en grop. Då skulle du med all säkerhet inte hitta en grop, vilket skulle vara bra, för då kanske du hittar någonting du inte letar efter, vilket skulle kunna vara precis det du letar efter."

"Man kan inte annat än respektera någon som kan stava till tisdag, även om han inte stavar det rätt."

"Jag har inte glömt, jag kommer bara inte ihåg."

Var beredd på att jag kommer att tjata ut Nalle Puh citat.

Kommentarer
Postat av: Frida

Många kloka ord från en så söt björn :) "för den outbildade är ett A bara tre pinnar" är ett annat roligt citat från nalle puh ;)

2011-05-22 @ 20:44:39
URL: http://www.septemberbacken.se/
Postat av: Beatrix

vad klok den där björnen är egentligen då!

2011-05-22 @ 22:22:33
URL: http://beatrixmix.blogg.se/
Postat av: fia

Nalle Puh är underbar i sina uttryck. Tänk va lätt livet varit med den filosofin. Pippi Långstrump har också många goda uttryck. //Fia

2011-06-15 @ 11:46:52
URL: http://www.fianathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0