Nu blir både ja' och Kotte gla'


Idag vaknade jag sent. Efter frukosten klädde jag på mig och gick ut och krattade gården(tro mig, det är myyycket kvar).

Det är overkligt mycket löv på bara den lilla yta som visas på bilden. Jag vet inte hur många gånger jag sprang med skottkärran.

Hundarna tyckte mest att jag var tråkig så jag kom på en ny sport. Att sparka boll åt de medan jag krattar. Kratball(engelska). Jag lovar, det blir dubbelt så jobbigt, du blir dubbelt så stark.

Ungdomar i min ålder blir överraskade över att jag frivilligt går ut för att kratta. Men jag gillar det på något sätt. Det är skönt, lite tid för sig själv. För inte är det någon som gärna hjälper till.

Jag är en sådan person som tycker om att arbeta med kroppen, särskilt utomhus, jag mår bra av det. Å sen blir det ju fint också, jag krattar fram sommaren känns det som. Det krävs inte så mycket och endå sker en stor förändring. Sånt gillar jag!

Sen bildas det en stor lövhög också och då blir ju igelkottarna glada.

Då blir både ja' och Kotte gla'!

Kommentarer
Postat av: sonja

Åh vad snäll du är! Jag har tror att jag liksom är klar med mitt korta hår nu. Är så himla sugen på en lång hippie-man. Haha. Man som i lejonman alltså. Och under utsparningstiden får det gärna se ut sådär.

Åh, jag var trött på den designen jag hade så jag tog bara bort den utan att veta hur man gör en ny. Lite tråkigt kanske och jag skulle verkligen vilja ha en fin design...

Men alltså tacktacktack!



2011-04-28 @ 16:47:13
URL: http://sonjawernmarker.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vilka fina skor!

2011-04-30 @ 16:27:49
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0