Kreativiteten är återfunnen.

Sista tiden i skolan har varit fruktansvärt stressig. I mer än en veckans tid satt och jag Frida varje kväll för att göra bort ogjorda skoluppgifter. Nu är jag HELT klar med allt som har med skola att göra(!) men tänker ändå varje gång jag kommer hem; Jaha, vad ska jag plugga ikväll då? När jag kommer på att läxorna faktiskt är obefintliga har jag inget liv. Jag menar, vad gör man när man inte pluggar? Jag har inte gjort så mycket annat på länge. Prov, förhör, redovisnngar och inlämningar har varit min vardag. Tiden har inte räckt till något annat.

Nu har jag plötsligt all tid i världen. Kvällarna består av så många fler timmar känns det som. Å tänk vad jag njuter, jag som älskar tid!

Jag har länge tittat på mina anslagstavlor av kork och önskat dem en annan färg. Därför sprang jag in på färgaffären, nu när jag har massvis med tid, och köpte några burkar.

Ni vet, dessa brunbeiga och tråkiga tavlorna.

Den större anslagstavlan hade sedan tidigare svart ram, så den sandpapprades och grundmålades ett varv.

Sedan blandades färger för att få rätt nyans. Men mer får ni se en annan dag, för nu torkar de och väntar på sitt andra varv. De kommer nog att bli riktigt fräscha och fina!

Kommentarer
Postat av: B

Samma här... jag har fan inget liv.

2012-06-01 @ 11:32:52
URL: http://annamariabeatrice.blogg.se/
Postat av: Leone

Så härligt att kreativiteten är tillbaka och underbart att allt är klart i skolan.

2012-06-01 @ 22:32:08
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0