Sommaren genom iPhonen.

Det har hänt så himla mycket denna sommar känns det som. Jag har blivit kär, pappa och syrrorna har flyttat till en lägenhet, jag har ständigt haft tandborsten i väskan och inte riktigt bott någonstans och samtidigt överallt. Jag har bilat till Finland(till mormor och morfar), flygit till Stockholm och åkt båt i Stockholms skärgård. Jag har ätit grillat flera gånger per vecka och varit på rallycross för första gången i mitt liv. Jag har adressändrat mig till Boden, en stad jag aldrig trodde att jag skulle flytta till, men som jag trivs så himla bra i.
 
Här kommer lite bilder på min sommar genom telefonen.
Först och främst tog jag studenten med världens bästa klass och vaknade dagen-efter upp, tillsammans med Frida, i en klasskompis lägenhet. Då traskade vi till närmsta butik för inköp av frukost och dagens tidning. Vi slog oss ned i solen, mitt i en rondell.
Härefter minns jag inte exakt vad jag sysslade med, men jag gissar att jag spenderade väldigt många timmar med min kärlek, firade midsommar och bar med mig tandborsten i väskan.
Mot slutet av juni månad tog jag, helt spontant och tankade fulltank på bilen och begav mig 70 mil iväg. På höger bild ser ni mitt sällskap, matsäck!
8½ timme senare var jag framme hos mormor och morfar i Finland. Där fikade jag massor, åt den godaste fisken i världen och gick på många långa promenader. Mormor lärde mig massa trix i köket och om kvällarna satt vi uppe och pratade om livet, kärleken och döden. Fina mormor!
Efter två och en halv vecka åkte jag in till Vasa, till tågstationen, för att hämta min pojkvän som kom för att spendera de sista dagarna i byn med mig. Hur fint?!
Vi bastade varje kväll, gick promenader och jag visade honom byn. Sen bilade vi tillsammans hem till Sverige igen.
Vi hann nästan bara hem och vända, för då var det dags för Trästocksfestivalen. Det var underbart och äckligt, som festivaler brukar vara. Fast mest underbart.
Mamma beställde en flygbiljett till mig, så kort därefter drog jag iväg till Stockholm. Samma dag som jag anlände följde jag med mamma till Stockholms skärgård. Kyrkan äger ett jättefint hus på en ö med tusen skrymsel och vrår, finaste pelargonentrén och snirkliga tapeter i varje rum. (DRÖM!) Så där träffade vi massa härliga människor och åt middag tillsammans med dem.
En annan dag var det dags för släktträff. Jättegod middag, massa kramar och svammel, och kubbspel. Alltid lika underbart! Kärlek till er!
När jag kom hem till Norrbotten igen började jag och Louie att träna. Här står vi och stretchar, hehe. Tindra däremot, hon lyckades bryta "sporre-benet", var tvungen att dra en klo och bära bandage + tratt.
Jag följde med en kväll och såg på rallycross med killen och hans familj.
Sen har livet bara gått på. Jag har ätit räksallad på Dagoberts lite för många gånger och stekt på utebadet tillsammans med min älskling.
 
Ja, detta var en snabb genomgång av min sommar. Om man bortser från vädret, så har det här varit en riktigt bra sommar!
 
 

Kommentarer
Postat av: B

Fin sommar! :)

2012-08-29 @ 20:51:08
URL: http://annamariabeatrice.blogg.se
Postat av: Leone

Åh det låter som en underbar sommar. Jag har också varit i Finland och träffat min mormor.

2012-09-06 @ 07:20:12
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: Hannah

Vad heter du på Instagram? =D

2012-09-18 @ 21:57:11
URL: http://rosaacykel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0