Hela långa veckan!


Så här ser jag ut hela veckan. Jourskjorta och osminkad. Stiger upp vid fem för att ta 05.55-bussen till skolan.

Jour innebär att vi börjar klockan sju för att göra alla morgonrutiner hos smådjuren, som att ge mat och vatten mm. Sedan äter vi frukost på skolan innan den vanliga skoldagen börjar.
Jag är inte morgonmänniska men på något vis trivs jag endå med jour. Trots den extrema trötthet jag lider av när jag kommer hem är jouren mysig. Om inte annat nyttig. Inbillar jag mig.

Imorgon, fredag, kommer jag gå från 7 till 16. I vanliga fall slutar jag kring 11 på fredagar men under jourveckorna är det jobb även efter lunch. Jag är inte bitter, faktiskt inte. Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran så kan jag visa lite djurbilder. Ni vet, råttsvansar och ormgap. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0