Min blogg-frånvaro såg ut så här


Den 18:e juni åkte jag och mamma med Viking Line till Finland.

Det var kväll på direkten så vi handlade lite i taxfree-butiken

och tog oss en kvällsmacka.

Tidigt morgonen efter var vi framme i Finland.

Och efter ytterligare fyra timmar med bil var vi hemma hos mormor och morfar.

Vi åt världens godaste fisk och färskpotatis nästan varje dag!

Jag var sjuk från första till sista dag så medan de andra arbetade ute på gården låg jag inne, nedbäddad och skrev ner citat mest hela dagarna...

och läste böcker skrivna på dialekten.

Varje torsdag åker man ner till sjön för att handla.

Från byns grönsaksodlare

och fiskare till exempel.

Mormor kallar mig fortfarande för lillstumpan så jag bad mamma ta en bild som bevis och en påminnelse om att jag inte är så liten längre. Lilla lilla mormor, jag saknar er redan.

Kommentarer
Postat av: Frida

En helt okej blogg-frånvaro... ser jättemysigt ut :)

2011-06-28 @ 19:50:24
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0