Fnys! säger Tindra

Det märks när mina hundar har alldeles för mycket päls och att det börjar bli dags för en nedtrimmning. Förutom att det blidas en swimmingpool inomhus efter varje promenad så hittar man hundhår överallt(!). På nytvättade kläder, i soppan, på mascaraborsten, i smöret, i ansiktscremen, ja ni fattar.
Nu är det en sån period och jag har tröttnat på att peta mig i ögat var och varannan dag för att avlägsna ett krulligt hårstrå. Så för någon dag sedan fick trimmaskinen åka fram och Tindra blev mitt offer.
Om jag säger så här...Det är tur att Tindra inte är en renrasig pudel för då skulle pudelfolket kasta rutten frukt på mig. Men mitt mål var inte att trimma henne till utställning utan att bli kvitt allt detta hår. Det blev jag också..efter 3,5h. Glad matte som nu är ägare till en hiskeligt ful hund. Nu är hon istället blandras mellan kråka och get.

make avatar

"Mamma" sitter lite fnittrig bakom kameran för att fotografera sin tös. Försöker med lite allt möjligt för att få henne att titta in i kameran bl.a. Vill du ha godis, GODIS Tindra! Men hon sneglar endast och tänker minsann inte ställa upp på något sådant trams. Vadå göra sig rolig på någon annans bekostnad, säger hon.

Fnys, säger Tindra, fnys för fisförnämhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0