Två skatter


Jag tänkte visa er två av mina skatter. Den första är mitt hjärt-halsband som min farmor alltid bar. När hon dog i cancer för nästan ett år sedan nu, så fick jag ärva den av henne. Jag gör som hon, det hänger runt min hals jämt, bredvid mitt kors som är en gammal present från Felicia.


Sen är det min ring. Samma sak här, jag har ärvt den av farmor.

Oh, vad jag älskar dessa två ting! Inte bara för att de är fina, utan för att det är en del av farmor. Jag minns hur fascinerad jag var som barn, jag ville jämt pilla på hjärtat runt hennes hals och testa hennes fina guldiga ring. Jag minns hur stor den var. Fastän jag satte den på tummen ramlade den av. Besviken över att ingen fin ring passade på mig, alla bara ramlade av.

Därför är jag extra glad i dagsläget, både ring och halsband passar perfekt! De är fina, perfekta och farmor, en del av farmor.

Jag saknar henne.

Kommentarer
Postat av: ida

Nej men? Hur? Jag tyckte jag var relativt hemsk i min berättelse och trodde det skulle vara mer skrämmande än uppmanande till att skaffa barn haha :)

2011-02-13 @ 18:15:06
URL: http://lillidan.blogg.se/
Postat av: ida

Jo helt klart! haha, karln har inte så mycket att säga till om i det läget :p

2011-02-13 @ 19:28:19
URL: http://lillidan.blogg.se/
Postat av: B

Sv: Ja visst är det kul! Jag längtar som en tok! :D

2011-02-13 @ 20:25:50
URL: http://beatricc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0