Jag är helt knäckt

Ikväll har jag bakat knäck. Det går bättre och bättre för varje år känner jag. Denna gång tappade jag bara tålamodet ca 3gånger och jag brände mig inte en enda gång! Så här såg det ut.

Jag började med att skolla och hacka lite mer än 1dl mandel.

Sedan blandade jag strösocker, grädde och sirap, 2dl av vardera.

Smeten ska koka mellan 20-45min. Om du är osäker på att den är klar, gör kulprovet. Fyll ett glas med kallt vatten och häll i lite smet. Sedan testar du att forma smeten till en liten kula. Om du lyckades, då är det klart.
Ta kastrullen från plattan och blanda i den hackade mandeln.

Medan jag väntade på att smeten skulle bli klar så radade jag upp knäckformar på en bricka.

Sen är det bara att fylla dem! Okej, bara och bara, jag säger så här istället: Ha tålamod.

För att få de att stelna snabbare ställde jag ut brickan på altanen. Supergott!

Kommentarer
Postat av: B

Sv: ;) <3



Åh va gott med knäck! Det måste jag också göra!!

2010-12-12 @ 22:03:42
URL: http://beatricc.blogg.se/
Postat av: Felicia

En fråga... Hur fick du dom så fina?!? grrr, du ska se mina

2010-12-22 @ 17:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0