Matrelaterade favoriter.


Jag älskar verkligen matpajer. Det går snabbt, det är enkelt och det går att variera fyllningen helt efter tycke och smak. Få maträtter slår en nygjord matpaj serverad med en god grönsallad.
Det såg minsann inte lika gott ut på bild som i verkligheten. Men åh, så gott det var! Detta är en improviserad lax- och spenatpaj som jag gjorde härom dagen. Det tog inte många minuter innan formen var tömd. Mums!


En annan stor favorit hos mig är egenblandad nötmix. Jag köper flera olika typer av naturella nötter och fröer och blandar sedan med omsorg. På så sätt får jag den ultimata blandningen. Och någonstans inbillar jag mig att det är nyttigare än att köpa dessa färdigblandade påsar. Min innehåller cashewnötter, mandlar, valnötter, pumpafrön, rostade o saltade soyabönor, solrosfrön, hasselnötter och russin.
Sen är det bara en bra film som fattas.

Kommentarer
Postat av: lina steén

hihi, åh tack snälla du vad glad jag blir.

Kul att du gillade filmen.



allt fint, lina :)

2012-05-08 @ 22:00:00
URL: http://linasteen.blogg.se/
Postat av: Amanda Jonsson

älskar också matpajer. och russin!!!

2012-05-10 @ 20:16:42
URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0