Frågor & svar.

Nu är jag bara tyst, går och ställer mig i skamvrån för så här länge ska ni inte behöva vänta på svaren. Men men, här har ni de i alla fall. Kram.

Vad vill du göra efter gymnasiet?/ Vad ska du göra efter studenten?

Ena sekunden vet jag ärligt talat inte, andra sekunden vill jag göra mer än möjligt. I sommar kommer jag att avlägga min tid till mormor och morfar i Finland. Sedan till hösten…ja, ehm.. alltså jag kommer att söka in till en massa olika utbildningar och några jobb, sedan får jag helt enkelt ha lite panik och pirrig mage innan jag vet vad som händer.

Är du musikalisk, spelar du något instrument?

Jag måste svara nej på den frågan. Men samtidigt har jag aldrig testat att lära mig ett instrument på riktigt. Jag har fått höra att jag har bra tonminne och visslar bra, men det gills väl knappast. Instrument jag älskar är piano, saxofon, dragspel och munspel. Jag vill så gärna kunna piano och munspel.

Har du haft olika stilar innan du hittat den du har nu eller är du liksom fortfarande på jakt efter "den rätta"? Har du liksom varit emo eller fjortis eller någonting helt annat eller bara ingenting. Liksom.

För att räkna bort det fula 90talet med matchade träningsset och paljetthårband…

Nja, jag kan inte direkt påstå att jag haft särskilt utstickande stilar. Fjortis har jag varit, med svart hår, hål i näsan, midjelåga, utsvängda jeans och små linnen (magtröjor) som slutar just ovanför byxkanten. Annars har jag varit väldigt rädd att sticka ut på det viset. I åttan köpte jag min första midjehöga kjol, men inte fören på gymnasiet utvecklade jag den stil jag har idag.   

Vad tror du just gjorde att du är den du är idag?

Jättesvårt fråga, verkligen! Nu drar jag till med ett tråkigt, allmänt svar, men jag tror att allt man är med om och miljön runt omkring påverkar och formar en.

Vart försvann alla åren tillsammans med vår klass?

Jag håller med! Åh, vad jag saknar er! Klassåterträff snart va?

Min dröm har alltid varit att ha ett eget piano och kunna spela flytande. Vad har du för dröm att en dag få äga, uppleva, göra eller kunna?

Jag drömmer om att äga ett hus på landet med snirkliga detaljer, med frigående höns och stor trädgård där jag odlar stor del av vår kost. Såklart har jag en man då.

Något jag vill uppleva är Paris, London och något land i Afrika. Sen skulle jag vilja göra en längre resa till fots, eller cykel. Varför inte cykla genom Sverige?

Vad fick dig att börja blogga?

Jag läste många bloggar och blev sugen på att starta en egen. Det var särskilt UnderbaraClara som inspirerade mig, eller som fick mig att våga. I början hade jag världen prestationsångest och tyckte det kändes konstigt att lägga ut bilder på mig själv. Jag startade den främst för att ha någonstans att uttrycka min kreativitet.


Genom att läsa din blogg lär man känna en helt underbar person men hur skulle du själv beskriva dig med några få ord?

Nu vill jag ge dig ett bra svar, men jag tycker det är så svårt att se mig själv utifrån. Hmm…

Jag är hon som kan babbla skavsår i vänners öron, men samtidigt njuta av tyst sällskap.

Jag är hon som ser de små skatterna i vardagen och som säger konstiga komplimanger som ”Du har såna dära  perfekta smörja-in-hudkräm-händer.” eller ”Du luktar bebis bakom örat!”.

Något som inte syns så mycket i bloggen är att jag har dryghumor.

 
Vilka är de finaste namnen du vet? (lite konstig fråga men ändå) :)

Himla bra fråga! Jag har faktiskt ett eget dokument på min dator för fina kvinnonamn. Ska ta och leta fram det så ska du få höra sen!


 Finns det något klädesplagg, hatt, väska osv. som du önskar att du haft i din garderob?

Klart, alltid! Just nu vill jag ha ett par svarta gubbskor, den perfekta tygväskan (jag vet inte hur den ser ut än.), baskrar i olika färger och flera vippiga klänningar i 50-tals modell.


Kommentarer
Postat av: Leone

Av någon anledning tycker jag att det är de konstiga komplimangerna man tar till sig :)

Fina frågor och fina svar.

2012-04-21 @ 09:16:29
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0