Där jag bor

Jag fick en förfrågan om att visa er runt hur det ser ut här jag bor. Det känns lite svårt, eller lite trist(för er) eftersom att det inte finns så mycket att visa. Men jag gör ett försök iallafall.

Jag bor alltså i Tvärån som är en liten by utanför Älvsbyn. Det bor cirka 250 personer här och alla känner alla. Vi flyttade hit för två år sedan(när jag började gymnasiet) så vi känner inte till alla i byn, men alla känner till oss, nykomlingarna.

Det finns en asfalterad väg som går rakt igenom byn. Sen är det mest grusvägar.

Det finns ingen affär eller lanthandel här. Den enda naturliga mötesplatsen här i Tvärån är, den nu nerlagda, skolan. Ungefär en gång per år träffas alla Tväråbor där för att grilla och att få återse alla utflugna som bor på annan ort.

Från "storvägen", bortom ängar kan man skymta vårt hus. Det röda med vita knutar.

För att komma hem till oss svänger man in på en grusväg som ger känslan av att åka till Bullerbyn. Vi bor i mellangården, brukar pappa säga.

Och här är det, mellangården, högsta huset i byn, där jag bor.

På gården har vi ett rött förråd och ett gammalt svinhus och massa midsommarblomm.

och överallt finns tusen sådana här vägar där jag promenerar med mina pälsklingar.
Sen finns ju Louie's favoritplats. Den lilla grundvattensjön. Lite så ser det ut här jag bor, inte så komplicerat men vackert. Saknar ni något?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ser ju superfint ut där ju! Mysigt å bo i skogen :)

Kram på dig <3

2011-07-21 @ 12:31:52
URL: http://rosaacykel.blogg.se/
Postat av: mirjam

Oj vad jag kommenterar! Jag måste ha missat detta inlägg helt. Men ja, jag känner att jag verkligen måste skriva detta. Precis sådär har jag alltid velat bo, ser hur mysigt ut som helst ju!! Själv bor jag mitt i en stad med ca. 20 000 invånare. Jag skulle helt klart vilja bo sådär i en stuga mitt ute i ingenstans, åh någongång i livet ska jag deffinitivt göra det. Och med en massa hundar också! Ett måste. Kraam!

2011-11-16 @ 23:17:22
URL: http://miiiirres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0