tjugohundraelva

Summering av tjugohundraelva
Januari
Jag var nybliven singel efter tjugo månader och vaknade i Stockholm efter fjorton timmars sömn efter bästa nyårfirandet någonsin. Dygnet vändes, drömmarna fylldes av kärlek...
Januari var svartvitt, bästa och sämsta, mycket hemskt skedde runtomkring mig och bekanta och jag skrev detta inlägg:
Februari
Allt var infekterat, jag var skör, men vi testade igen. Jag och han. Jag drömde om sommaren, var frusen, grät, men glädjes över fler ljustimmar. När andra frågade ljög jag och sa att det var bra, allt var bra. Men hjärtat slet och drog och jag fyllde en dagbok med tvivel om en soluppgång.
Mars
Jag varken orkade eller visste vem jag själv var och lät därför dig slippa mig. En stor skuldsten lossnade när jag svarade Ja på frågan Är det slut?
Åt enorma mängder apelsiner och vatten började droppa från taken. Ljuset var tillbaka och jag gladde mig i små vardagsdetaljer.
April
Jag ville inte fylla arton, fylla officiellt vuxen. Våren var ett faktum för nu klappade vi små lamm varje rast. Jag fann kraft i helgerna och finaste Felicia såg till att jag inte grävde ner mig.
Jag klädde mig fint på dagar utan bestyr, bestämde mig för att damma av skrivstilen, bytte sparken mot cykel och livet var mer glatt än trist.
Maj
Träden fylldes av knoppar, sjön var badvänlig för hundarna, middagar utomhus, kvällssol rådde och jag längtade till sommaren.
Juni
Värmen, ljusa nätter, doften av hägg var ett faktum och jag kände en sådan kärlek till sommaren. Jag missade min skolavslutning för att åka ner till mamma och fira finaste barndomsvännen Fanny som tog studenten. I Stockholm åt jag en näve jordgubbar varje dag, åkte pakethållare, solade, shoppade, var förkyld men lycklig.
En vecka spenderades i Finland hos mormor och morfar där jag låg sjuk och nedbäddad från dag ett.
Sista dagarna av juni var jag tillbaka i norr där jag lyssnade sönder låtar och fnittrade tillsammans med Frida under svala pilar.
Juli
Sex hela veckor bestod av arbete och rutinen löd; sova-jobba-sova-jobba. Men såfort ledighet nalkades hittade jag på saker som att åka på festivaler, åka till annan stad, roadtripa, komma underfund med att jag inte var kär i den nya pojken egentligen, jag saknade bara någon.
Augusti
Var glad, men grubblade mycket och var förvirrad. Ordet höst sårade mig, jag var inte klar med sommaren än. En vecka levde jag och Felicia simpelt i skogen, vi njöt av varje sekund utan speglar, måsten och media.
Jag köte skor, läste böcker och dansade med Movits.
September
Återigen ner till Stockholm, denna gång för släktträff. Njöt av att ta ledigt från skoltröttheten, bara för en långhelg frid.
Tillbaka till skola och verklighet gav mig höst-ångest, skolrester och trötthet. Än en gång saknade jag tvåsamheten, men tröstade mig med att pussa hundnosar.
Oktober
Spontanklippte lugg, köpte min Nikon D60, var mestadels trött och gömde mig i den ljumma höstskogen tillsammans med mina lurviga vänner, fann en likasinnad och praktiserade tre veckor i annan stad.
November
Ignorerade det mörka gråa och träffade gamla vänner, pratade timtal långa samtal om nätterna, övningskörde som en galning och sov över på veckodagar. Frosten kom, världen blev vackrare. Orken smög sig tillbaka, sakta men säkert.
Bloggen fyllde ett år.
December
Alla fylldes av julkänslor förutom jag. Jag tog istället körkort, firade systrar och åkte till en skola där lärarna bara bjöd på fika och film.
Äntligen tog sista höstterminen slut och jag satte mig på flyget till Stockholm. Här har jag nu träffat syskon och firat jul. Träffat honom, min likasinnade, skrattet i luren som varit hela oktober, november, december.  Jag agerar fyllechaufför till bröder om nätterna och njuter att att köra i denna stad.
2011 var ett viktigt men stundtals jobbigt år. Jag är inte den jag var, jag är något mer. Jag har lärt känna nya människor och ännu mer mig själv. Snart är det
tjugohundratolv
Januari

Jag var nybliven singel efter tjugo månader och vaknade i Stockholm efter fjorton timmars sömn efter bästa nyårfirandet någonsin. Dygnet vändes, drömmarna fylldes av kärlek.
Januari var svartvitt, bästa och sämsta, mycket hemskt skedde runtomkring mig och bekanta och jag skrev detta inlägg: ...
Februari
Allt var infekterat, jag var skör, men vi testade igen. Jag och han. Jag drömde om sommaren, var frusen, grät, men glädjes över fler ljustimmar. När andra frågade ljög jag och sa att det var bra, allt var bra. Men hjärtat slet och drog och jag fyllde en dagbok med tvivel om en soluppgång.
Mars
Jag varken orkade eller visste vem jag själv var och lät därför dig slippa mig. En stor skuldsten lossnade när jag svarade Ja på frågan Är det slut?
Åt enorma mängder apelsiner och vatten började droppa från taken. Ljuset var tillbaka och jag gladde mig i små vardagsdetaljer.
April
Jag ville inte fylla arton, fylla officiellt vuxen. Våren var ett faktum för nu klappade vi små lamm varje rast. Jag fann kraft i helgerna och finaste Felicia såg till att jag inte grävde ner mig.
Jag klädde mig fint på dagar utan bestyr, bestämde mig för att damma av skrivstilen, bytte sparken mot cykel och livet var mer glatt än trist.
Maj
Träden fylldes av knoppar, sjön var badvänlig för hundarna, middagar utomhus, kvällssol rådde och jag längtade till sommaren.
Juni

Värmen, ljusa nätter, doften av hägg var ett faktum och jag kände en sådan kärlek till sommaren. Jag missade min skolavslutning för att åka ner till mamma och fira finaste barndomsvännen Fanny som tog studenten. I Stockholm åt jag en näve jordgubbar varje dag, åkte pakethållare, solade, shoppade, var förkyld men lycklig.
En vecka spenderades i Finland hos mormor och morfar där jag låg sjuk och nedbäddad från dag ett.
Sista dagarna av juni var jag tillbaka i norr där jag lyssnade sönder låtar och fnittrade tillsammans med Frida under svala pilar.
Juli
Sex hela veckor bestod av arbete och rutinen löd; sova-jobba-sova-jobba. Men såfort ledighet nalkades hittade jag på saker som att åka på festivaler, åka till annan stad, roadtripa, komma underfund med att jag inte var kär i den nya pojken egentligen, jag saknade bara någon.
Augusti
Var glad, men grubblade mycket och var förvirrad. Ordet höst sårade mig, jag var inte klar med sommaren än. En vecka levde jag och Felicia simpelt i skogen, vi njöt av varje sekund utan speglar, måsten och media.
Jag köpte skor, läste böcker och dansade med Movits.
September
Återigen ner till Stockholm, denna gång för släktträff. Njöt av att ta ledigt från skoltröttheten, bara för en långhelg frid.
Tillbaka till skola och verklighet gav mig höst-ångest, skolrester och trötthet. Än en gång saknade jag tvåsamheten, men tröstade mig med att pussa hundnosar.
Oktober
Spontanklippte lugg, köpte min Nikon D60, var mestadels trött och gömde mig i den ljumma höstskogen tillsammans med mina lurviga vänner, fann en likasinnad och praktiserade tre veckor i annan stad.
November

Ignorerade det mörka gråa och träffade gamla vänner, pratade timtal långa samtal om nätterna, övningskörde som en galning och sov över på veckodagar. Frosten kom, världen blev vackrare. Orken smög sig tillbaka, sakta men säkert.
Bloggen fyllde ett år.
December

Alla fylldes av julkänslor förutom jag. Jag tog istället körkort, firade systrar och åkte till en skola där lärarna bara bjöd på fika och film.
Äntligen tog sista höstterminen slut och jag satte mig på flyget till Stockholm. Här har jag nu träffat syskon och firat jul. Träffat honom, min likasinnade, skrattet i luren som varit hela oktober, november, december. Jag agerar fyllechaufför till bröder om nätterna och njuter att att köra i denna stad.
2011 var ett viktigt men stundtals jobbigt år. Jag är inte den jag var, jag är något mer. Jag har lärt känna nya människor och ännu mer mig själv. Snart är det tjugohundratolv.

Kommentarer
Postat av: Frida

Fin sammanfattning av det gångna året. Hoppas 2012 blir ett toppenår! :) Kram

2012-01-03 @ 10:15:25
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0