Bästa överraskningen

Fredagen den 30/12 ringer en välbekant röst och berättar att hon och Lina sitter på Arlanda Express. Jag fattade ingenting! Frida och Lina hade alltså spontanåkt ner till Stockholm från Älvsbyn/Piteå för att överraska mig. Så himla roliga! 
Jag bjöd hem de på middag och sedan följde jag med dem in till stan och sov över i deras hotellrum.
Vi fikade tills de stängde
och posade med gatulejonen och en okänd man(?) som också ville vara med på kort, haha. 
Vi myste en hel del inne i hotellrummet med filmer och svammel.
Nästa dag gick vi ut på stan igen och norrlänningarna fann sig hemma bland granarna och rondell-renarna.
Desorienterade norrlänningar bland rea-hysteriska stockholmare.
Men än en gång fann de trygghet i kjolar likt havsanemoner och skor likt hjortklövar.
Kvällen kom,
Frida lekte svårt
och någonstans där föll orken för att bära med kamera och vi gav oss ut i natten för att fira in det nya året.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vid närmare eftertanke var det nog hjortar..

2012-01-03 @ 23:02:46
URL: http://accordingtofrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0