...


På den senaste tiden har det hänt så mycket jobbigt. Inte bara i mitt liv, utan i människor som finns runt i kring mig och bekantas bekanta. En efter en bara, det tar aldrig stopp...och i de flesta fall har det inte slutat lyckligt.

Även fast några av de inte är nära vänner till mig så känner jag ändå med dem. Blir lite sorgsen, slår näven i bordet och vill svära för att livet kan vara så eländigt!
 
Det som har hänt är allt mellan dödsfall, brutna förhållanden, förlorande av förälder, besked om cancer, behandlingshem för missbruk, skilda föräldrar mm. Finns det något slut på det hela? Jag blir så trött när jag hör eller får uppleva allt detta som händer. Jag tappar all ork.
Direkt när jag har hittat tillbaka till orken så händer det något igen och igen. Jag har ingen lust att sitta och skriva inlämningsuppgifter om akvariefiskar eller om vardagshjältar, inte nu! Jag skriver hellre om mitt hat mot cancern, alkoholens negativa påverkan på människor eller hur något så troget, stabilt och fint plötsligt inte finns kvar längre. Men det förändrar ju inte världen...den förblir en eländig plats, vad jag än skriver om.

Jag känner att jag inte får till något slut på det här inlägget, så jag säger Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0