Jag trivs bäst...




- i tyst sällskap där pinsam tystnad aldrig råder. Trygg tystnad.
- i bruna, söndernötta sommarskor som från början var vita.
- av att vakna alldeles för tidigt och få somna om.
- när någon delar med sig av helt underbart knäppa tankar och vill att just jag ska lyssna.
- av att, mitt i natten hitta på något med en vän som inte heller kan sova.
- då mormor stoppar om en med alldeles för varma filtar och de försvagade händerna är starkare än vad de själva är medvetna om.
- efter en händelserik dag, få komma hem, varva ner och höra hundarnas belåtna suckar.
- när jag sover hos en vän och hela situationen fyller mig med nostalgi, då vi kvällsfikar, pratar med tandborstarna i munnen, kryper ner under samma täcke och pratar långt inpå natten.
- när jag somnar till mjukt samtalande personer.
- då jag vandrar i en tyst men levande, varm skog och solen aldrig går ned.

Kommentarer
Postat av: mirjam

Tack<3

Och jag håller med egentligen. Men dom är ändå så jobbiga. Fast idag var en mycket bättre dag, och då blir den ännu bättre för att den var så mycket bättre än igår! :)

2011-12-21 @ 16:16:49
URL: http://miiiirres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0