Obeskrivlig saknad.


Idag skulle den bästa av själar, som vandrat på denna jord, fylla 80 år. Min farfar.

Cancern tog honom ifrån oss för 6 år sedan, jag minns det som om det vore igår. Jag var alltid farfars lilla flicka.

Innan jag varken kunde läsa eller skriva låg vi skavfötters för att lösa korsord tillsammans.

Grattis farfar, vi ses igen!

Jag minns exakt, än idag,
hur hans händer såg ut och hans skratt,
hur han lyfte upp glasögonen på näsan,
hur han jämt var klädd i skjorta, slips och kavajbyxor,
hur vi tittade på Tom och Jerry, vårt favoritprogram,
hur vi bygde drakar och sprang på ängar för att få de att flyga,
hur jag lärde honom att dricka O'boy,
hur han jämt sa "Tror du mig?" när han skämtade,
"Det är bra, du ska inte tro på svammelgubbar som mig."

Jag saknar dig.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh tack! Känns läskigt ibland att skriva så öppet om tankar och drömmar men att få sådana peppande ord av dig gör en starkare. Tack fina du! <3



Så sorgligt med din farfar men jag är säker på att han har det bra nu med. Min farfar lever inte heller längre men han dog för tre år sedan i alzheimers. Aldrig roligt när någon närstående försvinner. Så himla fina bilder på dig och din farfar med en känsla och minnen som speglas så tydligt även om man själv inte var där.



Ha en finfin helg!

2011-11-19 @ 20:58:25
URL: http://www.septemberbacken.se/
Postat av: mahtab

jätte fin blogg! allt bra?<3

2011-11-20 @ 14:45:19
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Lisa

så himla fint. kram på dig! <3 min farfar han fick bli 80 år, men han var en månad från att bli 81 år i år när han dog... saknar han också! men han var så himla dålig. så det var nog skönt för honom att få somna in.

2011-11-25 @ 20:58:40
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0