Idag som idag som idag

(Gårdagens inlägg. Blogg.se fungerade inte igår så ni får det idag istället.)

Anledning till utebliven blogging:

Jag är verkligen trött i hela kroppen och knoppen för den delen också. Jag har varit på skolan sedan klockan åtta imorse. På en söndag tänker ni. Ja, svara jag, det var nämnligen Djurens dag på skolan idag. Vilket innebär att småbarnsfamiljer kommer till skolan för att se på alla djur. Vår anledning till att vara där var för att tjäna pengar till vår klassresa. Vi sålde fika, fiskedamm och heliumballonger. Det var stressigt och jobbigt med samtidigt väldigt roligt!

Dagens sorg:

Jag fick lov att övningsköra till skolan imorse. Jag och pappa satt och pratade om hur otroligt mycket fåglar det var ute. De senaste gångerna jag har kört har jag träffat på en orrhöna, en tjäderhöna och en tjäderhane.

När jag ligger på 90-vägen flyger två småfåglar ut framför bilen och en av de sätter sig på vägen.
Nejnejnej, flyg iväg! hinner jag tänka men just som fören på bilen är någon meter från den lilla fågeln flyger den upp och jag hör en dunk!
Det skar i hjärtat på mig. Stackars fågel!
Pappa sa tydligt åt mig att trots att jag är en djurvän får jag INTE väja för en liten fågel, speciellt inte på en 90-väg.
Suck...okejdå. Men det gjorde ändå ont i hjärtat. Tänk den kvarlevande förvirrade fågeln som nu mist sin partner...

Dagens humor:

Sånt här kanske man inte får skämta om men jag tycker det är roligt i alla fall.
Jag står i kassan på Djurens dag och en mörkhyad, jättesöt tjej i 3 års åldern räcker fram en tia och tittar stort på mig. Jag böjer mig ner och frågar henne vad hon vill köpa. Med gullig barnröst säger hon: En Negerboll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0