Frågor och svar!

Här kommer svaren!

 

Hej, vi känner nog inte varann så bra har inte pratat särskilt mycket men jag är lite nyfiken av mig så du ska få två frågor!
Min uppfattning av människor som alltid verkar så glada och positiva (ja jag är lite av en cyniker, men det mår jag bra av;)är att ju gladare dom är ju galnare blir det när det brakar lös. Typ Dileva som vägrar spela paintball för han är emot våld, men har åkt dit två gånger för misshandel. Så jag undrar,
Är du så sockersöt och fin som man får för sig när man läser lite här o där i din blogg?
Tror inte att du har misshandlat nån, så missförstå mig rätt ;)

Om jag förstår din fundering rätt så blir mitt svar så här... Jag är en glad och sprallig tjej, men självklart är inte alla dagar på topp. Vissa dagar pratar jag så lite som möjligt och vill vara för mig själv och då märks det. När det ”brakar lös” för mig gråter jag istället för att bli förbannad utåt. Aldrig att jag står och skriker eller kastar saker, utan jag går min väg eller sitter helt tyst(om jag inte har något att säga.) Men oftast är jag väldigt glad, social och framåt.

Det finns helgdagar då jag går runt med morgonrock från morgon till kväll och inte stiger utanför dörren. Sen finns det hemma-söndagar jag klär upp mig bara för att jag trivs bäst så.

När det kommer till vad jag skriver i bloggen är det mest sockersött och fint. Det tråkigaste, enligt mig, som finns att läsa i en blogg är människor som bara klagar, inga bilder och skriver ”Idag har jag...och sen...och då....”. Så jag har valt att lyfta fram och visa det jag tycker är fint i livet. Kanske peppar jag någon. Men framför allt släpper jag lös min kreativitet i bloggen med bilder, finurliga tankar och små dikter. Ibland delar jag med mig av djupare tankar och sorgliga texter, för att det behövs och för att visa att jag också är människa och inte någon som lever på fluffiga rosa moln hela dagarna. Hoppas du fick svar på din fråga!

 

Och, har du provat Per-Ragnars än? :P

Jag vet minsann vem du är nu, haha. Och nej, det har jag inte. Men du ska veta att jag har tänkt på det! Jag sa till dig att jag skulle meddela vad jag tyckte om den. Men det har inte blivit av att göra den och jag har haft dåligt samvete över det. Tro mig. Måste testa den så fort jag åker och handlar nästa gång! Lovar!

 


Föddes du i Stockholm, tänkte eftersom att din mamma bor där? I så fall, när flyttade du upp till Norrland?

Ja, jag är född i Stockholm och jag flyttade upp till pappa när jag skulle börja tvåan, alltså 8 år.

 

Hur många gånger har du varit utomlands?

Eh, ja. Gills Finland? Jag har, som jag kallar det, aldrig varit utomlands. De länder jag har besökt är Finland, Norge och Danmark. Finland besöker jag regelbundet eftersom att mormor och morfar bor där. Men jag kallar det inte för utomlands.

När jag har lyckats ta mig utanför Norden, då passar ordet utomlands bra!

 

Vad tycker du är viktigast hos en vän?

Förtroende och ärlighet. En vän är en person som accepterar dig för den du är och försöker inte sätta sig över en. Sen är det ju bra om man har humor också!

 

Vad ska du göra efter Graaaaaaans?

Få panik. Nej, förhoppningsvis inte. Jag vet faktiskt inte, det kanske blir på samma sätt som i nian.

Mentor: Ja, om en vecka ska era gymnasieval vara inskickade...

Jag: Va! Gymnasium? Oj, dags att kolla vad som finns...


Vad bakar du allra helst? :D

Det jag bakar oftast är kladdkaka. Men vad jag bakar allra helst är nog någonting nytt. Något jag aldrig tidigare försökt mig på.

 

Frida ville även ha en presentation av mig, men det får bli i ett enskilt inlägg.

Lite frågor fick jag allt! Kul! Himla bra idé med frågestund. Det är kul att svara på frågor och ni får era svar. Då blir både ni och jag nöjd. Om ni undrar något mer, tveka inte att skriva igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0