En filosof i sepia

Louie har sin egna utkikspost på dagarna.

Han sitter i fotöljen med framtassarna uppe på ryggstödet.

Där sitter han och tittar på skator och på landskapet som blir grönare för var dag. Då och då passerar gående och hans öron blir stora som tefat. Bäst av allt är när någon svänger upp på uppfarten.

Jag undrar vad han tänker.

Fler människor borde göra samma sak tycker jag. Tänk om alla bara kunde sitta stilla för ett tag, utan elektrisk utrustning som TV och dator. Istället titta på vad naturen har att bjuda på, rannsaka sig själva. Kanske skulle världen bli en lite bättre plats. Vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: Frida

Älskar din tanke och instämmer och så är det så söta bilder :)

2011-05-04 @ 23:13:15
URL: http://www.septemberbacken.se/
Postat av: anna hallbom

RE: Hehe ja men det var ju svinkul att ni klädde ut er :). Tack så mycket! jag längtar verkligen varenda sekund kan jag säga =)

2011-05-05 @ 00:05:29
URL: http://menanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0