En fet tisdag är en bra dag


Idag är det fettisdag, vilket betyder att man ska äta semlor. Men eftersom att jag inte tycker om det så gjorde jag kladdmuffins istället. Det är lite som att bjuda påskharen på gröt. Men vad gör väl det! Så här gör jag dessa iallafall:

Först rör jag ihop 2ägg och 3dl socker. Jag smälter 100g smör och medans jag väntar på smöret rör jag ner 2tsk vaniljsocker, 6msk kakao, 1,5dl vetemjöl och lite salt i äggsockerröran. Och till sist det smälta smöret. Jag RÖR alltså ner ingredienserna. Jag vispar inte eftersom smeten inte ska vara luftig utan tung, kladdigt skare´bli!
Smeten räcker till ungefär 14-15st muffins. 12minuter i ugnen, ta ut, svalna, ät!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0