Nu vet jag

Jag vet att hjärtat kan gå sönder, braka ihop i tusen bitar. Total raseras av olycklig kärlek, sorg, oärlighet.

Jag vet att magen kan bära en stor sten, dundra och slå. Pressas ihop av gråt, hopplösa försök och ångest.

Jag vet att huvudet kan värka, spänna och dra. Tänka alldeles för mycket och vara stor orsak till ovanstående.

Jag vet att benen har en utomordentlig kraft att kunna stå upp ändå. Jag har varit där.


Nu vet jag att hjärtat kan slå, hårt och snabbt. Göra ont. Men av lycka.

Nu vet jag att magen kan bära på en stor lyckosten, som bara vill skrikas ut.

Nu vet jag att huvudet kan värka, spänna och dra för att jag glömmer bort att dricka, samtidigt som solen omfamnar mig.

Nu vet jag att benen inte kan stå still, inte för en minut. Jag är genuint glad. Jag är här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0