Smaklig oväsentlig fakta

  • Jag är vegetarian, men har börjat äta lite fisk igen.
  • När jag äter vattenmelon samlar jag, utan att tänka på det, alla kärnor under överläppen, sen när jag ätit klart spottar jag ut allesammans samtidigt.
  • Jag får ofta höra att jag äter mycket för min storlek. En gång tävlade jag paltätning mot en klasskompis, jag åt 7½ palt. Jag vann.
  • När det kommer till mjukbröd äter jag det alltid på ett visst sätt, beroende på vilken form brödskivorna har. Om det är fyrkanter, som rostbröd, äter jag alltid upp nederkanten först, sen kanterna och spara mitten till sist. Men alltid just nederkanten först... vänster hörn först. Sen finns det ju de som är halvcirklar, som lingongrova, de äts på sitt vis de med.

Otroligt intressant, eller hur? Knäpp men ack så sann matrelaterad fakta om mig. Har ni några egenheter?


Kommentarer
Postat av: Hannah

Palttävlingarna var nog rätt vanliga på hertsöskolan i våran klass ;) vem vann du över denna gång? :D

2011-07-27 @ 22:31:25
URL: http://rosaacykel.blogg.se/
Postat av: fanny

Hahah vattenmelonkärnorna var ju mest... Spännande? Hur fan kommer man på att göra något sånt kul? :D heheh du är allt för knasig du <3

2011-07-27 @ 23:03:42
URL: http://fuckingfanny.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0