Skänker enkel livsglädje en vanlig tisdag i juli

Att ta sats och cykla allt vad jag kan uppför byns brantaste backe. Trots att jag vet att jag måste kånka cykeln sista biten och bli alldeles andfådd.

 

Att en söt gammal gubbe med en lika gammal träkäpp berättar för mig om en kanin han hade för länge sedan. Det var en dvärgvädur med sloköron och den hade rest jorden runt.

 

Att när jag sätter mig ned på huk framför lilla shettisens mule i väntan på barnen som ska på ponnyridining, och sträcker mig efter en grästuva som jag räcker mot henne och hon inser att den är till henne, hon spetsar öronen och ger ifrån sig ett uppmuntrat gnäggande. Som ett oh-är-det-till-mig-gnägg!

 

Att busschauffören kände igen mig och vi pratade hela vägen om hur en busschaufför ska vara. Han tyckte att trots att de också kan ha dåliga dagar så borde de kosta på sig ett leende, ögonkontakt och ett Hej till personen som kliver på. Det tyckte jag med.

 

Fina detaljer i en vanlig vardag, en vanlig tisdag.


Kommentarer
Postat av: Louise Persson

Härliga reflektioner du gjort OCH det var bara idag!!! Stämmer verkligen som Frida (septemberbacken.se) skrev "Miriams... positiva inställning till allt", och det smittar :)

2011-07-05 @ 22:56:02
URL: http://www.swelo.se
Postat av: Fanny

Jaa han är faktiskt riktigt duktig! Han var ju min musiklärare i grundskolan.

Och tacktacktack kära du! <3

Du verkar för den delen också ha ett roligt jobb med den där shettisen :D

2011-07-06 @ 13:39:46
URL: http://fjanty.webblogg.se/
Postat av: Frida

sv; Haha jo, hon var lite fjollig i början och skrek och flaxade med armarna. ;)



Åh, vilken busschaufför var det?

2011-07-06 @ 19:26:34
URL: http://accordingtofrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0