Kanske lite av en lärakännamig lista

min bästa vän är en F-trio, de tre F:en. Frida, Felicia och Fanny.

Frida.

när jag borstar tänderna njuter jag. Jag sätter mig oftast ner på toalocket och blundar(hoho) eller så går jag runt och gör annat samtidigt. Jag borstar länge, mycket längre än två minuter som tandläkarna rekommenderar.

när jag lagar mat vill jag ha tomt i diskkon, mycket råvaror och vara ensam kock.

jag är (lite) rädd för hajar av någon anledning. Bara en stillbild på en haj får mig att hoppa till. Värst är det med naturfilmer då hajen kommer simmandes mot kameran. Panik.

den värsta känslan är ensamhet.


den bästa känslan är kärlek. Eller när allt i livet är så himla bra bara, helt utan anledning.

jag är bäst på att sakna. Sakna gamla tider, speciella tillfällen, personer, lukter och smaker.

jag är sämst på att kortfattat berätta någonting. Jag måste dra hela historien och vara säker på att personen som lyssnar hänger med och förstår varenda detalj. Vilket brukar leda till att jag glömmer bort vad jag skulle ha sagt från första början.

jag lyssnar på väldigt olika. Men just nu spelas mycket svenskt som Veronica Maggio och Säkert t.ex.

jag pratar mest jämt. När jag väl blir sjuk så brukar jag tappa rösten, helt. Det är psykiskt påfrestande för mig att inte kunna tala, haha.

jag tycker om ord. Jag kan sitta och söka på synonymer bara för att.

kärlek är det största av allt. Något som det borde finnas mer av i världen. Något som alla behöver.

i somras var jag himla glad, kär och trygg i en pojke. Inte längre.

sist jag grät var faktiskt ganska länge sedan nu. Jag minns inte... innan sommaren kanske.

när jag vill tänka bläddrar jag bland fotografier, skriver, lyssnar på musik eller går ut med hundarna djupt in i skogen.

när jag bakar blir det oftast kladdkaka.

just nu tänker jag på hur fint det vore att ha nära till vänner som vill vara ute hela nätterna för att ha picknick, cykla, sjunga vid en brasa och ta nattdopp.

idag har jag stigit upp tidigt för att övningköra. Mina systrar skulle med bussen till deras mamma.

ikväll ska jag hänga tvätt så att jag har arbetskläder till imorgon, gå en lång skogspromenad med hundarna, se film med mig själv och bara ta det lugnt.

imorgon kommer jag sitta på en buss klockan 05.55 till jobbet.

min mobiltelefon är still alive efter tre år(idag håller inte tekniken mer än två år typ...) Den är alltid med mig, jag är lite väl beroende av den.

när jag vaknar på morgonen önskar jag att klockan ska vara mitt i natten så att jag med ro kan somna om igen och vänta på att klockan ska ringa.

om jag var ett djur skulle jag vara en brunbjörn. Vakna på våren, ätaätaäta hela vår-sommar-höst tills det är dags att gå i ide. Sova hela den mörka, kalla vintern och sedan vakna när våren är tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahaha åh, du och jag när vi ska berätta något!



"Och så åkte vi buss.. en sån där landsvägsbuss.. vi satt nästan längst bak.. tror det var buss 32.. sjukt sköna säten.. men iallafall.."

2011-07-04 @ 20:06:43
URL: http://accordingtofrida.blogg.se/
Postat av: Fanny

Haha jag är också alltid sådär sjukt långdragen också faktiskt.. Ibland kommer jag in på flera villospår när jag ska berätta saker så en grej som brukar ta några få sekunder att berätta, så det kan ta huuuur lång tid som helst. Sebbe mobbar mig för det.



Väldigt söt lista för den delen ;)

2011-07-04 @ 22:42:31
URL: http://fjanty.webblogg.se/
Postat av: Frida

På fyra av fem punkter svarar du samma som jag hade gjort. Saker man värderar i livet, saker man vill göra på fritiden och beroendet av allt som har med ord att göra... jag känner igen mig i var och varannan mening. Skrattade galet mycket när jag läste det där om att du älskar att prata och att när du tappar rösten är det psykiskt påfrestande. Du är underbar Miriam :D <3

2011-07-05 @ 10:23:29
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0