nittio dagar kvar av mina barnaår


Jag tittade på almanackan idag, 22 januari, och såg att det bara är tre månader kvar tills jag fyller 18 år. Jag jublar inte och längtar inte som andra ungdomar brukar göra. Eftersom jag varken tänker gå på krogen, dricka alkohol, behöver köpa ciggaretter eller vill verka vuxen. Det är klart jag är glad att fylla år, men det är mest läskigt faktiskt. Jag är inget barn längre.
Det enda jag kan komma på som kan få mig att längta lite är körkortet. Som jag inte ens har börjat på...

Det här inlägget var från början meningen att bli glatt. Men jag lyckades inte riktigt känner jag. Så bilden här ovan får väga över, för jag är inte bitter. Inte på riktigt, jag lovar. Helt säkert!

Kommentarer
Postat av: B

Det är typ samma för mig, jag har inte alls längtat speciellt mycket. Som du skriver så är det ju körkortet som lockar... men jag ska nog inte köra upp förens i maj så :)

En sak till som jag kom att tänka på här om dagen var att jag vill göra min andra tatuering och sen när jag kom på att jag är 18 så får jag ju faktiskt göra det! haha coolt ;D

2011-01-23 @ 12:49:47
URL: http://beatricc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0