Miljökämparnas svarta får

Jag försöker vara miljövänlig till vardags. Små saker gör stor förändring. Som att sopsortera, duscha på 10min och dra ur ensamma mobilladdare från väggen t.ex. Men ibland när jag är så arg på något/någon att jag vill svära, då står jag plötsligt där med vidöppen kran medans jag borstar tänderna. Låter flera liter vatten rusa bort utan användning. Det ploppar upp i mitt huvud att jag borde stänga av kranen, men jag muttrar bara och tänker Jag bryr mig inte! Det spelar ingen roll... Sedan ångrar jag mig, vad sysslar jag med? och stänger av vattnet. Efter det har jag så dåligt samvete att jag knappt vågar slå på kranen igen för att skölja tandborsten.

Tänk vad onödigt, här står jag och behöver skölja min tandborste, och vem var det som nyss spolat bort flera liter på ingenting. Hujedamej!

Miljökämparnas svarta får, ja det är jag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0