Vildmarksliv

Jag förstår att ni är nyfikna över hur det gick för oss ute i skogen. Men jag är inte säkert på hur mycket jag ska dela med mig om. Både för att jag har så många bilder att jag inte kan välja med även för att jag inte vet hur mycket vi ska visa innan redovisningen i skolan.

Jag gräver mig inte så djupt i varje detalj utan visar er lite lätt hur vi hade det.


Vi letade upp en lämplig lägerplats och började direkt att resa tältet, fixa en eldstad och göra egna fiskespön.

Vatten att dricka hämtade vi vid en rinnande bäck.


De två första dagarna var det fantastiskt väder och vi njöt av utsikten till fullo.

Vårt dagliga intag av föda bestod av en burk(ca 350kcal) vita bönor och mellan 2-5dl blåbär.

Efter tre dagars fiske utan resultat kom pappa med fyra abborrar som vi själva fick rensa och tillaga. Det var ungefär det godaste vi ätit någonsin efter alla burkar med bönor i alldeles för söt tomatsås.

Vi pratade och skrattade mest runt brasan och någon kväll gjorde vi tallbarrsté.

Vi gick även på långa dagsutflykter.

Som sagt hade vi jättefint väder... Men inte de tre sista dagarna. Så vi såg ut ungefär såhär när det var dags att åka hem. Dyblöta.

Vi träffade aldrig på någon blodtörstig björn, det enda jag stötte på var en tjäderhona och en liten tjock mus.

Dessa fem dagar var verkligen en upplevelse. Jag skulle gärna gör om det bara jag slapp regn och vita bönor. Om frågor finns, fråga på!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ni ser ut att ha haft det riktigt bra! :D

Hade aldrig vågat själv ^^

2011-08-19 @ 23:32:35
URL: http://rosaacykel.blogg.se/
Postat av: Frida

Så mysigt ni tycks ha haft det, trots regn och enformig mat ;) Verkligen en rolig idé! Kul att få se lite bilder från ert äventyr

2011-08-20 @ 10:35:30
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0