Movits!


Movits spelade i Älvsbyn igår. De är från Hertsön(i Luleå) där jag växte upp, så jag "känner" de sedan tidigare, innan de blev Movits. Igår var deras sista spelning för i sommar och de valde att göra en gratisspelning i just... Älvsbyn. Helt underbart!

Jag kan verkligen inte stå still till deras musik. Det sprätter i benen på mig! Ni som inte hört dem, lyssna.

Jag har sett Movits flera gånger tidigare och är van vid att människor står och hoppar och dansar ihjäl sig under spelningarna. Därför var jag i chock när hela Älvsbypubliken stod alldeles stilla. Jag kunde urskilja att kanske fem sex stycken vickade lite på höften eller stampade försiktigt i takt. Inte mer. Alla bänkar var dessutom fyllda. Hur kan man sitta ner?!? Jag själv kunde absolut inte stå still.

Efter ungefär halva spelningen manade saxofonisten publiken att komma fram till scenen: Om ni står här framme och dansar så ser ingen er. Bara vi. Jag tittade ut över allt folk. Ingen rörde sig.

Då slog jag ut armarna och sa ljudligt: JAG vill dansa! och ställde mig mitt framför scenen. Tystnad. En sekund. Två sekunder. Sen kommer en tjej från andra hållet rusandes mot mig: JAG MED!

Movits började på nästa låt och vi, jag och den okända tjejen, satte igång. Innan låten var slut var det proppfullt framme vid scenen. Såja! Dansa vare'!

Efteråt kunde man köpa T-shirts och få deras autograf. De kände igen mig och jag fick en signerad T-shirt av dem som tack för att ha satt igång Älvsbyn i dans.

Mycket lyckad kväll!

Kommentarer
Postat av: Frida

Awesome! Blev tvungen att gå in på spotify och lyssna på de... helt okej musik faktiskt. Förstår inte hur folk inte kunde ryckas med :S

2011-08-29 @ 22:27:53
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0