Bärlyx


Efter att ha gjort mest ingenting idag så tog jag med mig två hinkar på kvällens promenad med vovvarna. Det slutade med att jag knappt kunde dra mig från skogen. Oj så mycket bär det är! När himlen öppnade sig gick jag till slut hem, efter cirka tre timmar.

Det är rena rama lyxen att vi i Sverige nästan bara behöver gå utanför dörren för att plocka våra egna bär. Ändå är det få som gör det. I min familj, både på mamma och pappas sida, har vi alltid åkt ut i skogen för att tillsammans plocka blåbär, lingon, svamp och även vildhallon.

Att kunna göra sina egna safter, sylter och bärpajer, som dessutom är gratis, är lyx för mig.

Kommentarer
Postat av: Frida

Aa visst är vi bortskämda i Sverige; att ha så mycket bär, svamp mm precis utanför dörren och att ha en allemasrätt som gör det möjligt att få plocka så mycket man vill... det är lyx det :)

2011-08-23 @ 08:46:17
URL: http://www.septemberbacken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0